Att röka fisk...

1kommentarer

Tänkte bjuda på lite lagomt trevliga bilder från när jag och Daniel var ute och fiskade... eller rättare sagt då jag rensade fisken....


När man ska röka fisk så måste man först skära av huvudet, sen ta bort alla inälvor ur fisken och sen rengöra den från allt blod såklart.



Halshuggning på gång..


Rensa ut inävlor, trevligt, extremt trevligt.


Inävlor... Mage, tarmar, hjärta... Mysigt va? ;)


Resterna när resningen är färdig.


Såhär trevlig var jag om händerna och naglarna efteråt.


Sista anhalten är att tvätta rent fisken från blod och senor, ett lite mindre äckligt jobb mot för föregående bilder.

Nu måste ni faktiskt hålla med om att det där så väldigt roligt ut? Jag ser fram emot att göra det igen. Som ni ser så hade jag brorsan på sidan om mej hela tiden, men han tyckte att det var lika bra att jag gjorde allt när jag väl hade smutsat ner mej.
Jag tog upp näten, trasslade ut fisken, rensade fisken, fixade iordning röken... ja, jag gjorde i princip allt, Daniel kollade bara på. Duktig jag är! :)

Puss på er!

1 kommentarer

Julia

28 Jul 2011 00:33

Mysig tjej hördu ;) äckliga inälvor!!!!

Kommentera

Publiceras ej