Fortsättning följer...

1kommentarer

Var till vårdcentralen igår med mitt monstruösa problem. 100 kronor fick jag betala för att dom skulle konstatera att det var ett vanligt trycksår och dom skickade hem mej med skavsårsplåster (blev inte ett dugg bättre). Eftersom dagen fortskred så började jag inse att det här är något mer än bara skavsår och jag fick ondare och ondare ju närmare kvällen kom. Det slutade med att jag fick sjukanmäla mej från jobbet, det sved kan jag lova, 6 timmar mindre på min efterlängtade augustilön...

Nu har bölden på benet blivit till en stor knöl som känns som att den är vätskefylld med något äckligt. Jag har gått på kryckor sen igår eftermiddag för att minska trycket på såret och för att det gör så förbannat ont så jag inte kan gå det minsta på benet längre...

Ringde min kära mor för att rådfråga henne igår. Hon kom med mycket tips och förslag på vad jag skulle göra för att lindra/råda bot på problemet. Och hon tyckte att jag gott kunde sjukanmäla mej, fast jag själv tyckte att det lät löjligt... men som hon sa: Det är ju inte "bara" ett skavsår om du inte kan gå och då är det ju inte heller ett litet problem. Nää, det får jag väl hålla med om då. Jag är fortfarande på polisen, för det är ju bara ett stillasittande jobb, men Attendo blir svårt att köra bil, hjälpa brukare, bära saker med kryckor...

Måtte det här går över till nästa vecka när min semester börjar, annars blir jag upprörd på riktigt!!

Puss på er!

1 kommentarer

Emy

19 Jul 2011 19:49

Krya på dig!!!!

Kommentera

Publiceras ej