Rutiner

1kommentarer

Som dom flesta vet är inte fröken Lindgren bäst på att kliva upp på morgonen och jag har en hemskt morgonhumör som dock har mildrats en aning med åren.

Mitt nuvarande jobb börjar kl 8, inte dödligt tidigt ändå, men det är ändå alltid lika svårt att kliva upp ur sängen. En vanlig morgon ser ut såhär ungefär:

06.30 klockan ringer. (Snoozar med 3 minuters mellanrum)
07.30 klockan ringer för sista gången, Zandra ligger fortfarande kvar i sängen och är tröttare nu än när klockan ringde första gången.
07.40 jag tänker att jag borde kliva upp, men ligger ändå kvar under det sköna täcket.
08.00 jag vaknar i panik och tittar på klockan, slänger av mej täcket och är tröttare än någonsin. Slänger på mej kläder, skiter i frukosten och tandborstningen, packar med mej sminket och kommer 10 minuter för sent till jobbet.

Det är min underbara morgonrutin. Visst låter det fantastiskt, inte alls stressande på något vis.... Är det någon som har något bra tips på hur man ska ta sej upp ur sängen på morgonen, i sånna fall: dela med dej! Jag är trött på detta. Det är faktiskt mycket möjligt att jag skulle bli på bättre humör om jag slapp stressa och om jag fick i mej lite mat på morgonen, eller låter det helt knäppt? Ett annat sätt är att gå och lägga sej i tid och inte ligga vaken och blogga till kl 23.50.

God natt. Puss på er!

1 kommentarer

Sara

30 Jun 2011 23:36

Mitt tips till dig är att flytta väckaren/mobilen långt från sängen så du måste kliva upp för att snozza eller stänga av. Funkar för mig, de dagar jag måste upp tidigt ;) lycka till

Kommentera

Publiceras ej