Risösim 2011

2kommentarer

Ett tråkigt sammanfattningsinlägg om min tävlingshelg, men vissa kanske finner det intressant att läsa.

Hur helgen började har jag redan skrivit om, så det tänkter jag inte upprepa. Lördagmorgon började med att min rumpa låg på det hårda klassrumsgolvet för min luftmadrass hade gått sönder, SUCK! Ja, dagen kunde ha börjat bättre.

Efter något års uppehåll i seriöst tävlande har Zandras bristande tävlingsrutin äntligen infunnit sig. Förut har jag varit extremt seg på morgonen, aldrig ätit frukost, knappt simmat in något, varit bara allmänt trött och på dåligt humör. Men inte denna gång minsann, jag åt en bra frukost och var tokladdad inför dagen. Jag vetti tusan vart den energin kom ifrån? Kanske gjorde det susen att sova på golvet ;)

Lördagens lopp var 50 fjäril, 50 fritt och 100 ryggsim. Perss på 50 fjäril och långbaneperss på de andra distanserna. Herregud, Zandra verkar vara i form. Både jag och mina tränare var i chock efter dessa resultat.
Vädret den här dagen var strålande till en början men efter lunchvilan så hade mörka moln börjat titta fram så på eftermiddagen fördröjdes tävlingen någon timme pga åska. Dock så måste jag faktiskt medge att jag tyckte att det var skönt att slippa solen en stund, för man blev så grymt seg i kroppen av denna värme. Men det var en snabb skur och åter kom solen framemot kvällen.

När tävlingarna var slut för dagen åkte vi till skolan igen och käkade i skolmatsalen. Vi handikappsimmare har verkligen varit bortskämda med att sova på bästa hotellen, äta på restaurang och lyxa till det på varje tävling, men när man åker med frisksimmarna, Iksu och Sandvik, så är det att bo på skola som gäller. Så dagen avslutade med att vi säger godnatt och efter cirka 5 minuter början Jan snarka, hela klassrummet bryter ut i fnitter och då vaknar han och blänger på oss. HAHA!

Söndagen började ungefär på samma sätt som föregående dag, luftmadrass trasig! (hade fått låna en luftmadrass av Elisabeth som åkte hem dagen innan) Fan va otur man ska ha med dessa jävla luftmadrasser, jag kanske är för benig så jag nöter hål i madrassen. Jaja, jag sov gott ändå.

Söndagens lopp var 50 rygg och 200 fritt. 50 rygg gick bra. 200 fritt var jag lite mer nervös över, trodde aldrig att jag skulle orka simma med min form. Jag frågade Jan om hur jag skulle lägga upp loppet och fick svaret; hitta tekniken 50 meter, max 100 meter och sista 50 meter bara simma allt som är kvar. Det lät bra tyckte jag, jag var först efter 100 meter, chockerande! Höll ut i 40 meter till, sen tvärdog jag men slutade ändå på långbaneperss även där och bara 4 sek över kortbaneperss.


Fantastikt bra helg. Jag får betyget Överförväntan och jag är grymt nöjd. Nu är jag så motiverad att fortsätta träna och tävla. I september är det kanske jag som gör comeback på 800 fritt.

Hoppas ni överlevde den här tråkiga, nördiga läsningen om simning.

Puss på er!

2 kommentarer

Örjan

13 Jun 2011 22:41

Tyckte att den var väldigt intressant :)

Julia

15 Jun 2011 21:51

Jag gillade läsningen :)



Faantaastiskt vad duktig du är! Yo go Glenn koko ;)

Och ni verkar ha haft grymt kul, nästa gång är det jag som följer! tjihi :)

Kommentera

Publiceras ej