Brännbollsyran 2011!

1kommentarer

Som sagt: Umeås i särsklass roligaste helg är nu ett minne blott och tro mej, så roligt som jag hade i helgen har jag inte haft på länge. Helt enkelt Lovley!

Helgen började med att stå på en gäggig brännbollsplan i ösregn och döma 6 matcher á 24 min. Det var roligt, man fick känna sej viktig och maktfull ;) Vädret hade ju kunnat vara bättre, men orka klaga på det hela tiden, jag gjorde det bästa av situationen. Det roligaste var när en kille gick förbi mej flera gånger och det verkade faktiskt som att det enda ordet han kunde var "Tjäle" han gick förbi mej minst 4 gånger och tjatade på om sin tjäle. HAHA.

När mina matcher var slut så stannade jag kvar och tittade på Jonte och Jens matcher sen gick jag mot Madde, vilket var mitt utgångsläge hela helgen. Vi käkade och fixade ordning oss. Stina joinade och senare även Julia, som dock halkade efter för hon hade tappat sitt hjul till rullen, HAHA!!
Förfest på stan hos en Mattias, det var han och typ 10 tjejer under kvällen. Jag tror han mådde helt okej faktiskt ;) Sen drog hälften av gänget till TC och min halva av gänget drog till Allstar. Mötte världens skönaste grabbgäng som jag hängde med resten av kvällen, var hemma vid fyra!

Dagen efter var jag sliten som få, eller nja vi var nog ganska många i Umeå trakten som var slitna, med tanke på att det är Umeås största festhelg. Men hur som helst så hade jag lovat att jag skulle komma till ängarna och hjälpa till med dömningen, så det var bara att ta sej upp. Väl där så behövde inte jag, men jag stannade kvar och tittade på matcherna ändå. Stina Madde och Isou var med mej och den här dagen slapp vi regnet. Vi stannade kvar ända tills finalen och det var extremt underhållande, alla som spexar och killar som springer ut nakna på planen inför en publik på typ 2000 personer, folk som är fulla, vissa roliga, vissa odrägliga.

Käkade middag med Madde och Jens och sen for jag till grabbarna som jag träffade under fredagen, helt själv! Att jag vågar? Jodå, jag är en tuff tjej. Hade kanonkul med dom. Förfest, sen krogen i form av Olles, sen max på e4an och slutligen efterfest med frågesport. Kom i säng klockan 6, orka gå och lägga sig över huvudtaget? :P

Efter denna hårda helg så är jag grymt seg, forsov mej 1,5 timme i morse, FY ZANDRA! Men det tar ett tag att repa sig och nu ska jag vara nykter ett tag känner jag.

Inflyttning imorgon. Ikea i Sundsvall på Torsdag. En slapparhelg resten av ledigheten. Det kommer bli en trevlig vecka känner jag.

Lite bilder:

 
Fredagens look.                               Lördagens look. (Hade inte min bästa dag utseendemässigt, det där var det bästa jag kunde åstakomma) 


Madde, Carris och Maria på fest vid busstationen.


Amanda, Cuki och Maria innan utgång.


The lost Vikings värmer upp till musik.


Inför utdelningen av priset "best in show" så spexar alla på finalarenan.


Tack alla för en amazing helg!

Puss på er!

1 kommentarer

Lina

31 May 2011 11:06

låter skitkul!

Kommentera

Publiceras ej