Välja tapeter

3kommentarer

Det börjar dra ihop sig nu till flytt och jag är TAGGAD! Om en vecka, sju dagar, får jag nyckeln till mitt nya hem. Inte för att jag inte har trivts dom 10 månaderna som jag har bott i Norrmjöle men det ska verkligen bli skönt att slippa pendla minst 4 mil per dag och jag behöver inte våldgästa mina kompisar varje gång jag har tråkigt och inte orkar åka hem mellan jobb och träning.

Men som ni alla kanske har räknat ut vid det här laget så älskar jag förändringar, så det dröjer väl inte länge innan jag är less på det nya stället och vill flytta vidare, men det blir ett senare problem. Nu till dagens problem: Tapeter!

Var och hämtade tapetprover idag, vardagsrummet ska nämligen tapetseras om. Kollade igenom tapeterna lite snabbt, fanns ingen som jag riktigt föll för. Jag vill ha en diskret tapet som ändå sticker ut liksom. En vit, men det finns ju ett antal att välja på. Skulle gärna vilja ha en vit med lite skimmer i, men även där finns det ett 10-tal stycken att välja på.
Suck, vem hade trott att det skulle vara så svårt? Men det är extremt viktigt att det blir rätt, ska ju förhoppningsvis leva med den valda tapeten ett tag. HJÄLP??

3 kommentarer

Julia

24 May 2011 15:01

Oh. Förändringar är bra:) jag är likadan, när det gäller lägenhet iaf. Det blir tråkigt i längden:p angående tapeter så tror jag stenhårt på vitt med skimmer, och hjälper dig gärna med en åsikt eller två om du vill;)

stina

24 May 2011 16:02

ja, den jag hade i svenljunga va jag skit nöjd med!:D vit tapet med vit skimmer i, något jag rekommenderar!:D men... den du har nu framme med ringar. jag ha sett sån fast vinröd.. och.. på en vägg så tycker jag själv att det inte är sååå jätte snyggt. ringarna blir så himla tydliga.



hoppas du hitta något bra:D

Lina

24 May 2011 17:51

sjukt kul att du får nyckeln till nya lägenheten! kanske kommer och hälsar på dig nån dag? :D



men åh, dom där skittråkiga tapeterna har vi också fått välja från på i princip varenda lgh vi flyttat till och jag är vansinnigt less på dom, finns inte en enda tapet jag verkligen gillar! Vi ska flytta in i en splitterny lgh i december och tom den har dom där hemska tapeterna att välja bland, och då ska vi ändå ha 6 olika rum att tapetsera men vi har nu valt och tänkt att när vi bott in oss tar vi ett rum i taget :)



den vi har i vår nuvarande lgh till v-rummet (i den katalog du kollar i) är vit/ljust beige skimrande med vågor, pararellt lodrätta. Den är sådär i boken men blev faktiskt mycket överaskad när den är uppe, blev kanon i vårt vardagsrum, 7828 var numret om jag inte minns helt fel i borosan-boken ;) vi kommer välja exakt samma till v-rummet i nya lägenheten :D

Kommentera

Publiceras ej