Breaking Dawn

2kommentarer

Igår var jag med Stina, Lenita och Julia och såg den senaste twilight filmen, breaking dawn del 1. Vad tyckte jag om den? Ehm, jo helt okej. Inte över förtjust, men det hade jag inte väntat mej heller. Jag begriper inte för en sekund varför dom skulle dela upp den i två delar, jag blir irriterad av detta mjölkande av pengar. Titanic-filmen var väl över 3 timmar lång, och många fler filmer med den....Kunde dom inte bara ha kortat ner första delen och slagit ihop filmerna så det blev en enda lång film... visst det kan vara drygt att se en så lång film, men fan hellre det än att vänta ett till år på att se fortsättningen.

Filmen var bra gjord och detaljrik, men i och med att dom har delat upp den och bokens första del är inte så actionfylld, så var det ganska segt tempo hela filmen igenom. Mjaaa.... i stora hela tyckte jag inte om filmen, men det grundar sej i att jag avskyr uppdelningen. Det var dessutom snart 3 år sedan jag läste böckerna och var fullkomligt besatt av dom, den besattheten har tonat ner avsevärt och nu tycker jag nästan att hela grejen är lite löjlig faktiskt. Men det man har påbörjat måste man slutföra...

Nu ska jag ta och trycka i mej en Subway-macka medans jag ser på ett avsnitt av Flashforward.

Puss på er!

2 kommentarer

Julia

22 Nov 2011 07:36

Kunde aldrig tänka mig att vi skulle behöva vänta ett helt år. Trodde att den andra delen skulle komma i sommar typ. Sjukt drygt och irriterande att den faktiskt kommer i november 2012 :S

Caroline

25 Nov 2011 11:17

Jag tycker att flimen var riktigt bra! ;) Sen tycker jag att det var bra att dom delade upp boken, för då har man ju mer att se framemot, jag har också läst böckerna. Men jag tycker ändå att det känns bra att veta att det kommer en film till :)

Kommentera

Publiceras ej