Dags att skärpa sej...

1kommentarer

Blåst, regn och rusk! Huvvaligen va skräpigt väder vi har, vart är snön och kylan någonstans? Idag har det stormat och regnat mest hela dagen. Upptäckte när jag var ute och körde bil att det glittrade på vägen, som är ett tecken på halka och hjulen spann ordentligt när jag gasade upp i min vanliga anda. Nu är det dags att skärpa sej, sänka farten och köra lite mer försiktigt annars är det jag som hamnar i diket inom snar eller ännu värre; kör på någon för jag har för hög fart och inte kan bromsa.

Idag har jag varit hos min hudterapeut, Lenita, och fått mina bryn och fransar tillfixade. Nu ser jag ut som en människa igen. Sen var det besök hos ortopeden som kapade mitt ben för 11 år sen. Det var ganska roligt när jag kom dit, för ingen utav oss visste varför jag var där. Han trodde att jag hade något problem med benet eller något. Och jag trodde att han bara ville träffa mej för att se hur allt hade gått för mej. Det visade sej att det var en remiss från vårdcentralen för min hårsäckinflammation, men hade jag vetat det innan hade jag ju avbokat tiden för problemet är som bortblåst. Jaja, ingen skada skedd. Jag fick i alla fall ett direktnummer till hans sjuksköterska, så nästa gång behöver jag inte gå via inkompetenta vårdcentralen.

Nu ska jag packa simväskan och bege mej iväg till IKSU.

Puss på er!

1 kommentarer

Julia

01 Dec 2011 22:01

Blåsten får verkligen skärpa sig! Blåsten tog min väska när jag gick ut till bussen idag. Craazy!



Good girl som hänger på IKSU. Nästa vecka har jag inget att skylla på - jag SKA göra dig sällskap :)

Kommentera

Publiceras ej