Åter på praktiken och bara en dag kvar.

4kommentarer

Som ni kanske vet så har jag legat inför döden (lätt överdrift) med feber,snuva, illamående, ont i huvudet...  Men nu är jag tillbaka. Missade två dagar på praktiken och dom måste jag såklart ta igen, men imorgon är sista dagen. Så skönt det ska bli att komma hem igen, slippa sitta och köra till Husum varje dag. Större håla får man leta efter och dessutom luktar det inte cookie där precis.

Trodde aldrig att jag skulle säga det, men nu längtar jag tillbaka till skolan. Men har en hel del uppgifter jag måste ta itu med innan måndag. Nu när praktiken är slut så närmar sej det stora allvaret, nämligen tentan. Jag är nervis-pervis.
 Såhär ser jag ut på dagarna.

Jag har även vart på vårdcentralen för mitt skavsårsproblem som har plågat mej under sommaren och hösten. Bättre sent än aldrig och ta tag i det tyckte jag. Fick en penicillin-kur och om det inte ger med sej på tio dagar så får jag operera bort knölen :O Whut? Jag blev förvånad. Vadå operera? Jaa, tydligen så är det någon vätskeansamling-tjosan-hejsan som man måste ta bort. Äsch, fatta ingenting ja. Jag måste verkligen lära mej lyssna på vad läkarna säger. Men huvudsaken att jag slipper knölen och kan gå så är jag nöjd.

En fråga: Får man dricka alkohol när man äter penicillin?
Det får man va? men penicillinet tappar effekt, visst är det så? eller är jag helt out and bicycling?

Nu ska jag hoppa in i duschen, sen ska jag plugga!

Puss på er!

4 kommentarer

Stina

20 Oct 2011 20:55

du är såååå söt

Emy

21 Oct 2011 10:40

Passar dig fint:) jag kör efter regeln aldrig blanda medicin och alkohol!:)

Zandra

21 Oct 2011 14:18

Eemy, du är så ordentlig:) min förebild! Jag tror dock jag väntar på ett svar som säger "ja, absolut, blanda på!" tsss;)

Julia

21 Oct 2011 14:40

Läckert! Från och med nu är det dig jag kommer till med alla mina skador ;) zandry the nurce!



Det var länge sen det var du och jag nu. Jippi att vi ses imorgon :D

Kommentera

Publiceras ej