Vart är världen på väg?

0kommentarer

När mamma är mer teknisk än jag, då börjar man ju undra vart världen är på väg. Jag hade nämligen problem att komma in på det trådlösa nätet här i stugan och tänkte att jag chansar vilt och frågar mamma vad det är för fel. Jag räknade dock blint med att hon skulle misslyckas, men jag blev mäkta förvånad när hon efter 2-3 minuter säger "sådär, nu är du ute på nätet".

Idag har jag varit första dagen på praktiken. Jag var där 8 i morse och hoppade i sjuksköterske-outfiten och klev in i rollen som syrra... Njaasi, inte riktigt än. Först antar man rollen som undersköterska, så den första praktiken får vi mestadels följa undersköterskorna för att lära sej grunderna. Idag blev det dock inte jättemycket vårduppgifter gjorda, jag och mina två kurstjejer fick mest en massa info om verksamheten och arbetet och vad som förväntas av oss under dom här tre veckorna.

Mitt schema skulle egentligen ha bestått av tre arbetsdagar den här veckan, men för att jag ska slippa jobba sista helgen så la vi in fler arbetspass i veckan och nästa vecka så har jag alla helger fria, ganska skönt ändå. Så i morgon börjar jag 06:45... över min döda kropp.... urk på burk vad jag inte kommer vara pigg när jag kliver upp klockan 06:00 imorgonbitti, men det är väl bara att vänja sej, I guess!



Och med den somriga bilden säger jag hejdå för den här gången.

Puss på er!

Kommentera

Publiceras ej