Overkligt...

3kommentarer

Den här dagen går till historien. Nu ska jag berätta om min lilla hemlighet. Det var nämligen så att jag stod som första reserv på sjuksköterska i övik. Jag ville inte berätta om det förens jag var säker på att jag tog mej in, trots att alla sa att jag var så gott som antagen när jag var första reserv liksom...

Anyway... JAG KOM IN!!! Min dröm sedan typ högstadiet har nu blivit sann! Helt otroligt vad overkligt det känns, jag har nog inte riktigt fattat det än. Men jag blev så sjukt glad när jag såg det okända öviks-numret ringa vid 13:30 idag. Yeeeeeees!! Äntligen! Jag börjar imorgon kl 08:15. Kör bil till övik imorgon men i framtiden ska jag ta tåget och pendla. Och om jag har ännu mer flyt så kan jag byta till Umeå om någon termin.

Så nu får mina kurskamrater på KOMVUX klara sej utan mej, för jag ska bli sjuksköterska!!! Yeeeeey! Jag är så glad idag så jag kan inte ens beskriva och mina kompisar som jag har berättat det för är minst lika glada för alla vet hur länge jag har velat det här. Hihi!

Nu är det jobba som gäller

Puss på er!

3 kommentarer

Julia

05 Sep 2011 19:40

Heeeelt amazing :) så roligt! Som du har kämpat och allt. Det lönar sig verkligen att vara ihärdig och inte ge sig! Nu blire att köpa fina böcker och pennor, och fina mappar och pennskrin! Och jag ser fram emot att läsa i dina böcker :D att kliva upp på morgonen imorgon lär aldrig ha varit enklare. Nu kör vi :D GRATTIS!!! Jag ska ge dej tre kramar när vi ses. Det betyder tur :)

Stina

05 Sep 2011 21:22

PUSS PÅ DIG!!! SÅÅÅÅÅ kul! Emil o mamma hälsar grattis;D kolla upp det där ang Umeå.. För jag tror Umeå har praktik rätt tidigt. Övik kanske kör samma schema som dem, men det borde syon veta;D kan ju vara bra att veta sånt innan, så det inte bli tokigt o du inte kan byta över. PUSS

Annie

05 Sep 2011 21:42

GRATTIS Zandra! Har hållt mina tummar och tår för att du skulle komma in denna gången, och det lyckades visst! :D GRATTIS! Njuut!



Kram!

Kommentera

Publiceras ej