tlöööött..

0kommentarer



Och skalman han e tlöött, tlöööttt!
... Jag är trött. Jag hade tänkt tillägna helgen åt att vila upp mej från allt vad studier och tidiga mornar heter. Men icket sa nicke. Anna på Attendo hade andra planer för mej, nämligen jobba. Mitt största problem här i livet måste vara att säga nej, för jag kunde inte tacka nej till 14 extra timmar på jobbet, även fast jag hade behövt det. Jag tog mej därför till jobbet både lördag och söndag med kravet att jag skulle få vara ledig nästa helg.

Nu är jag just hemkommen från skolan. Tåget kommer in 17:20 efter varje skoldag, så man kan säga att det blir fantastiskt långa dagar, men som tur är så behöver jag inte åka till Övik varje dag. I morgon tex ska vi i "ume-gruppen" mötas på umeå universitet och plugga där istället. Då kanske jag hinner med träning på eftermiddagen.

Det har blivit lite träning på senaste tiden, men shiiit, jag har helt enkelt inte orkat.

Nästa vecka börjar praktiken. 3 veckor på äldreboende. Suuuuck att man måste vara inom äldreomsorgen ändå, jag vill inte. Men det kan nog vara lärorikt att se vad en sjuksköterska gör... tidigare har jag bara följt vårdbiträden och undersköterskor. Om jag får som jag vill så kommer jag vara i Husum och pendla från stugan. Bara 6 mil t.o.r istället för 20 mil t.o.r.

Nu kallar hemmet. Plugga lite sen ska jag få min efterlängtade kinesmat, hoppas jag iaf.

Puss på er!

Kommentera

Publiceras ej