Lite bilder från Egypten

0kommentarer

En underbar vecka spenderades i Hurghada, Egypten. Som jag har tjatat på så gjorde vi en familjeresa kan man säga. Farmor, farfar, Pappa och hans syskon med familjer. Sammanlagt 17 personer. Farfar fick beröm av många egyptier för att han hade en sånn stor familj, för i Egypten är det tydligen status.

Något som jag gruvade mej för innan resan är alla rykten som har gått om att det är jobbigt att vara kvinna där, alltså som turist.... för Egyptierna är som besatta av en... och jajjemen, det stämde. Pappa fick erbjudande om att sälja mej för 500 kameler eller en t-shirtsbutik... och han tackade gladeligen JA. Jag kände mej verkligen älskad av min far vid den tidpunkten! Men ni som känner min far vet att han skojar, han skulle aldrig släppa taget om mej! (intalar jag mej iaf ;))

Vad gjorde vi då? Solade, badade, snorklade, SIMMADE MED VILDA DELFINER!! Åt god mat, besökte Luxor och konungarnas dal... mm.


Farfar visar prov på sin styrka i fingerkrok mot Daniel. Fatta att 72åriga gubben vann!


Piren vid hotellet...


Angelica, Gunilla och Jenni. I dom där byggnaderna bakom bodde vi.

Vi rymdes på en egen utflyktsbåt, så vi slapp dela med andra turister. Här är hela gänget, utom Rille som tar bilden.



En turistbild från ett tempel i luxor, Karnak hette det. Det byggdes 1300 f.Kr. Jag tycker att det är facinerande hur dom kunde bygga sånt där för 3000 år sedan. Mena, vad använde dom istället för lyftkranar, traktorer och lastbilar? Det är svårt att förstå och jättemäktigt att se.

Underbart har jag haft det, som sagt. Men det ska erkännas att sista dagarna längtade jag hem. Det har jag en förmåga att alltid göra. Hem till svensk standard, svensk mat och dricka vatten ur kranen :)
Väl hemma så håller jag på att frysa häcken av mej :P

Nu är det sov gott för Lindgren.

Puss på er!

Kommentera

Publiceras ej