Skellefteå AIK - Brynäs

0kommentarer

Igår var jag och min trogne vapendragare Julia och kollade på första finalmatchen mellan ovanstående lag. Vi hade fått låna Gunillas bil som slutade samarbeta med oss när vi hade kommit så långt som till Ersboda. Det var fel på Abs-bromsarna så bilen VILLE inte köra snabbare än 50km/h! Jag hade ingen lust att köra i snigelfart i 13 mil så jag ringde till Gunilla och fick byta bil med henne, till Julias förtjusning. Den bilen vi bytte till var en Mini Cooper och dom ser väldigt speciella ut både in- och utvändigt. Jullan tyckte den var råfräsig, men jag tycker den är skitful!

Hur som haver så gjorde hela det här bilbytet att vi hamnade långt efter i vårat körschema, så det gick lite fort på vägen upp till Skellefteå. Väl där tog vi drive in på Max, något som jag aldrig kommer att lära mej hur man gör. Prata med en stolpe? Känns ju skitlöjligt. Och jag råkade säga att jag ville ha lökar (istället för lökringar) så jag brast i gapskratt och kunde inte få ur mej ett ord... Nä, hela grejen med drive in tycker jag är obehaglig, gillas ej! Men vi hade bråttom.

Vi hämtade ut våra biljetter och placerade oss i Brynäs-klacken. Det var dom enda biljetterna som fanns kvar, men det satt mest skellefte-anhängare där ändå.
Allting var så mäktigt. Jag brukar aldrig gå på hockey (förutom när Daniel spelade när han var yngre) så jag hade liksom inga förväntningar innan förutom att det skulle bli skitkul. Mäktigt som sagt, när skellefte sjöng sina hejarramsor och publiken stod upp och viftade med gul-svarta flaggor. Häftigt!

Dock så blev det förlust för hemmalaget. Dom spelade asbra i första period, men Brynäs fick in 2 mål och då försvann Skellefteås kämparglöd. Många skott på mål och helt klart övertag i matchen, men kvalitén var inte alls densamma som Brynäs hade, tyvärr. När Brynäs fick in sitt sjätte mål, då började större delen av publiken resa sej och gå. Det var något som jag tyckte var otroligt dåligt, man måste ju visa sitt stöd i motgångar också! Skämmes på skellefte-supportrarna!

Men trots förlusten så tyckte jag att det var en tians kväll, eller vad säger du Brullan?;) Dock så var inte mitt humör på topp när vi skulle köra hem och snön vräkte ner. Jag var trött och grinig och hastigheten på e4an var mellan 60 och 70 km/h. Jag svor mååånga ramsor på vägen hem. En resa som normalt tar 1,15 h tog igår 2,15, då har man all rätt att bli förbannad!

Hejsvejs!

Puss på er!

Kommentera

Publiceras ej