Tankar..

0kommentarer

Nu har jag praktik i 4 veckor framöver. Jag är på medicinavdelning 1 i Övik. Har nu avverkat 2 dagar och imorgon får jag lite ledig och ska ägna mej åt tvätt och plugg, skit kul?! Under den här perioden kommer jag inte ha mycket tid över till aktiviteter och skoj, det är alldeles för mycket att göra. Så ta inte illa upp om jag inte svarar i telefon eller om jag inte har tid att umgås. Det enda som jag tänker unna mej är resan till Stockholm nästa helg, shopping, musikal och bo på hotell, Lovley! Men det har sitt pris och det innebär att jag får jobba mer intensivt på praktiken.

Mina tankar har börjat snurra hur jag ska göra i framtiden. Jag har hela tiden varit tvärsäker på att jag tar mej in på skolan i Umeå till hösten, men nu börjar jag tveka. Jag vet inte om mina betyg räcker till i och med att jag har dragit på mej många omtentor och det resulterar till oavklarade kurser, vilket i sin tur leder till mindre högskolepoäng som gör att det är svårare att ta sej in. Krångligt att förstå sej på om man inte läser på universitetet kanske...
Kom till saken! Ja, jag ska. Jag har iaf börjat fundera på om jag ska ta ett sabbatsår om jag inte får börja i Umeå, för det tar alldeles för mycket tid att pendla, det gör att jag har inte tid och ork att jobba extra och det kostar mycket pengar. Och även att jag inte känner mej som en del utav klassen när jag inte bor på samma ort, det är tråkigt.

Så går mina tankar. Jag har inte talat om det för mamma än, men jag LOVAR att hon kommer tycka att det är en befängd idé och hon kan komma att övertala mej till att gå kvar. Hon har den inverkan på mej, min kära moder. Men som sagt, det är bara tankar ännu. Vi får se vad som händer och i första hand får vi alla hålla tummarna att jag får läsa i Umeå till hösten.

Nu sitter jag på mitt älskade (?) norrtåg påväg hem från kvällens praktik. Imorgon är jag ledig som sagt, det blir skönt att vara hemma lite. Jag SKA plugga och inte kolla på Sons of Anarchy, även om det lockar 1000 gånger mer. Bäst serie, se den!!

Puss på er!

Kommentera

Publiceras ej