Lurade döden? ;)

1kommentarer

Idag efter avslutat jobb så tog jag mej ut till Nyland och skulle ta mej en sväng med Röda faran. Jag var dock aningens skeptisk till att jag skulle ta mej iväg någonstans över huvud taget för jag orkar inte dra igång skiten när den har stått kall så länge. Men man kan ju inte ge upp innan man har provat, eller hur? Så jag började dra.... kom ingen vart såklart, precis som misstänkt! Ilskan började stiga inom mej (tänk om jag bara kunde ha två-tre kg muskler till, då hade jag klarat det). Stod och jobbade typ 5-7 minuter, mixtrade lite under huven, drog några fler gånger... och vippps: bruuumm bruuummm, död! Drog en gång till: brrruummm brrrruuuuum brrrrrummm, död! En sista gång (prima en gång till): brrruuuuuuuuuummm brrrruuuuuuuuuuumm brrruuuummmm, den var igång!!

Jag gav mej en rejäl klapp på huvudet för ett gott utfört arbete sedan brummade jag iväg. Jag studsade fram på lederna, njöt av varje meter. Gasade upp lite grann och drog upp skotern i 90 km/h på åkern, härlig känsla. Sen skulle jag vända om och åka hem......

Oppppps! Jag skulle köra på kanten av ett dike, sluttningen var ordentligt brant och jag tänker "det här kommer ALDRIG att gå" (jaaa, jag tänker tanken man INTE får tänka) men inte helt oväntat, det gick inte heller. Skotern tippar, jag ramlar av och skotern kommer i full rullning över mej!!! HJÄÄÄÄLP! Mitt ben hamnade under den 270 kilos tunga aset och så även mitt huvud.... TUUUUR att jag hade hjälm annars hade det kanske inte suttit någon Zandry här idag.

Jag är ingen tookvan skoterkörare och jag är ganska dålig på att köra skoter faktiskt, faast det beror ju helt på vem man jämför med... men hur som helst så har jag alltid safe-at när jag har kört skoter och är det något som jag känner att jag inte klarar av, då har någon kille fått köra åt mej ;) Den här gången fanns inte det alternativet, det var Me, myself and I, så vad hade jag att välja på? Så hela den här grejen gjorde mej ordentligt skärrad, jäklarns va rädd jag blev.

Jag ringde till farfar och berättade om mitt äventyr. Han skrattade och sa att jag är fantastisk. Han tyckte det var helt otroligt att jag klarade mej och han lät stolt över att jag vågade. Dock tyckte han inte att det var någon god idé för en enbent tjej att åka ut med skotern själv, så jag vet inte om han kommer släppa iväg mej någon fler gång.

Det var mitt äventyr idag. Nu ska jag sova och tagga jobb imorgon kl 07:00.

Puss på er!

1 kommentarer

Julia

08 Apr 2012 17:40

Kära någon! Du må vara försiktig! Och så vet du att om du skulle råka i knipa igen, och typ skadad dig så kan du ringa 112! :-)

Kommentera

Publiceras ej