Staffordshire terrier

0kommentarer

Jag är alltid sugen på att skaffa hund, alltid! Men hundar kräver mycket tid och arbete, något som jag tyvärr inte kan ge en valpis i dagsläget, jag inser det. Har kollat lite på omplaceringshundar, och det skulle kunna vara ett alternativ. Men då vill jag ju ändå ha "rätt" ras för mej. Jag vill ha en snygg hund, en som jag tycker är snygg. Ja, jag går på utseende, men det gör väl alla. Ingen skulle väl skaffa en hund som dom tyckte va ful, eller??

Hur som haver så kan man alltid drömma sej bort. Raser som alltid har legat mej varmt om hjärtat är Rottweiler och Dobermann, nu på senare tid även Pinscher (som är en mellan-variant av Dobermann). Så jag brukar med jämna mellanrum vara inne och kolla på dessa klubbars hemsidor, bara för att fantisera liksom.

Nu tänkte jag att jag skulle "tänka utanför boxen" och göra ett test, vilken hundras som passar mej. Gjorde testet här: http://www.canis.se/oppdretter/rasevelger.php?mid=126&s=9. Jag fick upp tio hundraser, många spetsar(?) konstigt och Pinscher(!) Sen fick jag upp den här vovven:

 




En staffordshire bullterrier. Började läsa om rasstandarden och jag tror att den hunden skulle passa mej alldeles utmärkt. Verkar lagom som första hund. Den kräver inte så mycket motion (som jag tror att en pinscher gör). Den älskar människor och vill vara med överallt. En social hund. Det stämmer kanske in på många raser iofs. Jag gillar, tåls att fundera på. Men som sagt, jag drömmer mej bort för en stund bara ;)

Nu är prio ett att klara studierna och inte halka efter så mycket! Hund har jag tid med sen. Haha, man kan ju verkligen undra vem som har talat vett i mej... fast med närmare eftertanke, jag vet vem det är... hennes namn börjar på L och slutar på ENA, närmare bestämt min älskvärda moder!

Som sagt, fokus på studierna. Nu ska jag börja göra kväll, sova tidigt ikväll. Tenta ggr 2 imorgon. Jag behöver den sömn jag kan få.

Puss på er!

Kommentera

Publiceras ej