Who hit that lady?

0kommentarer

Måste berätta om roligaste saken som hände på gymmet idag.

Ni vet ju att jag har en blåtira, ja. Och folk glor, mycket och inte alls diskret. Idag kom det fram en kille till mej när jag satt och körde en maskin. Han pratade på engelska och jag blev allmänt obekväm (trodde han stötte på mej, vilket han kanske gjorde) Hur som haver så pratade vi en stund (med min knaggliga engelska) och efter ett tag sa han att han hade titta på mej ett tag och undrat "who hit that lady"
 
Japp, han säger Who hit that lady till mej! Och jag tänker inte på ögat det första jag gör, utan jag tänkte snarare "vem sätter på den där tjejen" Så jag nästan skriker ut WHAT?!? Vem frågar en sån sak liksom. Sen förstod han hur jag tolkade det och formulerade om sej så att jag förstod att han undrade vem som hade slagit mej. Engelskan är knepig ibland, så många saker betyder samma fast olika.
 
Han trodde mej inte heller när jag sa att jag hade ramlat. Vilket nästan ingen har gjort. Varför måste en blåtira alltid kopplas till att man har blivit misshandlad? Det har kommit fram 3 helt okända killar till mej under senaste veckan och frågat vem som har slagit mej. Och alla har dom erbjudit sej att ta sej ett rejält snack med killen som har orsakat min blåtira. Snällt, ja, men väldigt märkligt. 


Såhär ser jag ut idag, inte så farligt tycker jag, jämfört med hur det har sett ut.

Puss på er!

Kommentera

Publiceras ej