Cirkelgym

4kommentarer

Tänkte berätta lite kort om passet som jag, Lenita och Emma gick på igår, nämligen cirkelgym.

Det är inte mer komplicerat än vad det låter, helt enkelt gym i cirkel ;) Det finns maskiner för alla muskelgrupper, plus spinningcykel och crosstrainer. 

Man började vid en maskin, ställde in motstånd och sen körde man 40 sekunder på den, under tiden den gröna lampan i taket lyste. När sedan den röda lampan började lysa, så hade man typ 20 sekunder på sej att byta till nästa maskin och ställa in motstånd där. Det hela flöt på sådär tills man kom till konditionsdelen, då skulle man välja cykel eller crosstrainer och där skulle man stanna 3 gröna och 2 röda, för att hinna få upp lite puls och flås.

Första varvet tyckte jag att det gick lite väl fort, jag hann liksom inte känna att det blev jobbigt innan jag skulle byta. Men andra varvet började jag känna mjölksyran i musklerna och började få svårt att förflytta mej mellan maskinerna (härlig känsla). Sen tog det tyvärr slut när jag precis hade kommit in i rättan känslan. Så jag sa det till instruktören, att jag gärna hade velat ha ett till varv. Då sa hon att hon skulle se till att jag fick det nästa gång jag kommer.



Tanken är att man ska kunna köra det här utan instruktör också, men jag har inte riktigt den disciplinen att köra lika hårt om jag är själv, så jag måste nog ändå ha någon som står med piskan och puschar mej, Lenita lovade att hon skulle stå för det! ;)

Superkul var det i alla fall och jag kan verkligen rekomendera det. Nu iväg till nästa styrkepass, nämligen Bodypump!

Puss på er!

4 kommentarer

Annie

11 Dec 2012 21:57

Jag skulle också vilja läsa ert arbete om förlossningsdepression om jag får :)

Låter tufft med cirkelgym, men kul också- effektiv träning med kan jag tro! Kram!

Svar: Det ska du absolut få göra. Men jag hoppas ni båda förstår att det är bara en projektplan, så jag vet egentligen inte hur mycket fakta det komma stå om förlossningdepression. Blir väl mest bara introduktionen som är faktabaserad tänker jag mej. Men jag meddelar när jag är klar, så får ni ta del av den.
Zandra

stina

12 Dec 2012 09:22

FÖRESTEN! Jag har inte gjort iordning mitt träningsschema än, så vilka dagar gäller detta ? Jag kör gärna detta och kör detta fasta dagar :) kan tänka mig att Ulrika med skulle gilla detta:)

stina

12 Dec 2012 09:35

Såg ju att det var måndagar, så det hänger jag gärna med på;D Gjorde ett snabbt schema, var så nyfiken.. men Måndagar - cirkelgym, tisdagar - cardio (osäker) Onsdagar - bodycombat, Torsdagar- gym/indorr + CXworx, fredagar - ledig, Lördagar - bodypump, söndagar- ledig : )

Svar: Ja, jag tänkte det när du skrev "hon kan väl kolla själv på iksus hemsida".Men jag tror ju att dom kommer ändra tider lita grann efter jul, inte säkert att allt är detsamma då.
Zandra

stina

12 Dec 2012 10:49

haha ; p lathet kanske;) men sen blev jag för nyfiken! Men ah, men tror inte just dessa pass, för de har varit samma i alla terminer som jag ha vart i Umeå, men just cirkelgym vet jag inte:)

Kommentera

Publiceras ej