Dan före dopparedan

2kommentarer

En dag kvar till jul. I natt sov jag på loftet hos pappa. Det var en jävlig natt, jag misstänker att jag har fått halsfluss. Hemska värld, kunde inte svälja under natten så ibland när jag märkte att jag slumrade till så var kudden helt blöt av saliv. Förra året var det kräksjukan och körtelfeber, vad blir årets julklapp?
 
Igår hade vi iaf lilla julafton här i Norrmjöle. Vi åt pepparkakor, klädde granen, åt julmat och öppnade julklappar. Jag och Angelica fick dom största klapparna och båda visste precis vad det var: en dammsugare! Än om den förknippas med något tråkigt, nämligen städa, så blev jag jätteglad för min julklapp. Jävlar va jag ska dammsuga när jag kommer hem! Inte mer blötmoppande här :D
 
Alla var delaktiga att klä granen. Jag fick den stora äran att sätta dit stjärnan på toppen.
 
Nu ska jag lägga mej och vila. Senare åker jag vidare till stugan och förbereder inför den stora julafton imorgon. Hoppas jag mår bättre då.
 
Puss på er!

2 kommentarer

Stina

23 Dec 2012 13:15

Kolla genast upp om det är halsfluss så du får medicin i tid:) krya på dig om du inte redan är frisk :) kul med dammsugare!! Jag är aå nöjd med min sladdlösa. Dammsugar jämt;p men moppande får du inte hoppa över! / fd städerska

Julia

23 Dec 2012 13:23

Myys! :-) Kul med dammsugare ändå. Städning blir ju mycket roligare om man har bra redskap 😊

Kommentera

Publiceras ej