Förlossningsdepression

1kommentarer

Nu är jag hemkommen från idéseminariumet. Ingen i min grupp visste vad vi gjorde där, eller vad som förväntades av oss. Flumm Flumm Flumm! Men ju längre timmen fortskred desto mer fattade vi, så det var väl bra att man for dit.

Vi ska alltså skriva en projektplan med introduktion, syfte, metod, resultat, diskussion. Ja, ni vet. Resterande grupper skulle skriva om palliativvård, svårläkta sår, cancerupplevelser mm... Och jag kände bara: jag vill skriva om något som intresserar mej och inte om äldrevård (och allt vad det innebär). Jag är så sjukt less på att hela den här utbildningen är inriktad på äldrevård. Visst, det är intressant, men inte alls det jag brinner för.
 
Det roligaste är att hela min grupp (jag och två till tjejer) vill bli barnmorskor, så valet av ämne blev inte så svårt när vi kom fram till det. Vi tänkte helt enkelt kring barnafödande och till slut kom vi fram till att vi alla var intresserad av förlossningsdepression. Och när vi hade bestämt det så blev det hela mycket roligare. Nu ser jag vekrligen framemot att göra det här arbetet.
 
Nu ska jag göra mat, älgfärsbiffar, rotfrukter i ugn och grönpepparsås, mums! Har man ingen aptit så gäller det att lyxa ill maten varje gång man äter.


Puss på er!

1 kommentarer

stina

11 Dec 2012 12:47

Oh! bra gjort!!!:D Jag vill gärna läsa arbetet sedan när ni är klar`?:D

Svar: Det ska du absolut få göra. Jag hoppas att få lära mej lite mer om vad det kan bero på att man blir deprimerad, men jag inser är det är nog väldigt komplicerat.
Zandra

Kommentera

Publiceras ej