Pepparkakshus-bygge!

2kommentarer

Igår var brudarna här, som sagt. Bygga hus stod på tablån.

Huset var trasigt när jag plockade ur det ur förpackningen, så jag fick lappa ihop det lite, syns vid fönstret. Första gången jag gjorde detta, jag är ganska nöjd.


Skära till blommor som skulle dekoreras med. Ett somrigt, juligt pepparkakshus blev det.
 

Kristyren, glassyren (vet inte vad det heter) gjorde proffset i ordning.


Garneringen kan börja, vilket pyssel, men det var roligt att vara kreativ.


Det färdiga resultatet. Lite halvtråkigt, men Zandry står för Less is more! Tyckte ändå det blev sjukt fint för att vara första husbygget någonsin.

Puss på er!
 

2 kommentarer

Julia

10 Dec 2012 16:28

Tycker det vart råsnyggt!!!! En Tiopoängare :-) Är avundsjuk på dig som har karaktär nog att låta det vara snyggt hela julen.

Svar: Med hjälp från proffset och dej, så kunde det ju inte bli annat än fint :)
Zandra

stina

10 Dec 2012 17:09

hehe mys! men inge snö på pepparkakshuset:(

Svar: Oh nej, det glömde jag! Ska genast låta det snöa lite :) Inget julehus utan snö!!
Zandra

Kommentera

Publiceras ej