Utveckling + sammanfattning av 2012

1kommentarer

Det slog mej för ett tag sedan att jag hade en massa inlägg sen förut där jag skrev hur mycket jag saknade Jonas, å älskade han, å så vidare.... Jag kände att jag inte kunde stå för det, jag skrev det nog bara då för att jag var ledsen och uppgiven, eller ja, skit samma, jag kunde hur som helst inte stå för det. Så därför tog jag bort lite grann.

När jag höll på med det passade jag på att få en liten tripp tillbaka i tiden. Närmare bestämt 2010. Jag inser är jag faktiskt är ganska bra på att skriva trots allt, det är roligt att läsa min blogg (tycker jag i alla fall ;)). Men det var inte det jag skulle komma till, utan det var att jag så gärna ville ha en förändring för jag tyckte att 2010 var ett tråkigt år.

I början på 2011 fick jag en förändring och det var att Jonas gjorde slut. Jag var ledsen då, men såhär i efterhand kan jag känna att det var det bästa som kunde hända. För 2011 blev precis som jag ville, det blev förändring, jag fick nya erfarenheter, började två nya jobb (polisen och attendo), träffade nya människor och spännade killar ;), började först  plugga till undersköterska, men sen tog jag mej in på min drömutbildning; sjuksköterska. 2011 var ett väldigt bra år. Jag kom långt i livet.


Nu börjar 2012 lida mot sitt slut och jag tänkte sammanfatta det här året också. I det stora hela så känner jag att det har varit ett år som bara flytit förbi utan att något speciellt har hänt egentligen. Jag har fokuserat på skolan och inte haft någon egentlig ork till att göra något annat, det är min summering av året.

Tråkiga saker har hänt. Alexander flyttade och han lovade att vi skulle ses och vara vänner, det blev inte så. Idag har vi ingen kontakt alls och det var ett stort tomrum i mitt liv ett långt tag. Sen flyttade även Stina, men som tur är kommer vi alltid ha varandra så henne behövde jag inte vara rädd för att förlora.

Roliga saker har såklart också hänt. Jag tog mej in i Umeå, vilket har hjälpt mej nå enormt att klara av skolan. Jag betade av 4 kurser som var oklarade sedan tidigare och jag kan för första gången i mitt liv säga att jag har pluggat tillräckligt till ett prov/tenta. Min plugg-disciplin har utvecklas nå enormt, vilket jag aldrig trodde skulle hända. Det är jag stolt över.

Roliga resor under året som gått; Egypten-resan med släkten, stockholmsresan med brudarna med shopping och musikal, gävleresan till Getaway rock-festival och slutligen stockholmsresan med bröderna och Jenni då vi såg Nitro Circus, det var FETT! Jag vill alltid resa mer än vad jag faktiskt gör, men 2012 har varit ett fattigt år. Jag opererades under sommaren vilket ledde till att jag inte kunde jobba ngt och tjänade inga pengar, det lilla jag fick av försäkringskassan kom jag inte långt på.
 
Med det här året i ryggäscken så tänker jag göra 2013 till ett år värt att minnas. Hur? - Det vet jag inte än, men jag ska ta vara på tiden mer än vad jag har gjort det här året. Och till och börja med så SKA jag skrika "gott nytt år" vid tolvslaget! Kanske var det det som gjorde att mitt 2012 inte blev ett gott nytt år, för jag sa det aldrig! Så kära vänner som jag ska fira nyår med, hjälp mej att vara med på tolvslaget! ;)
 
Lite blandade bilder från året: (saknade att ha en riktigt kamera, så blev inte så mycket bilder)


Från den årliga brännbollsyran.


Min fräsiga farfar på skotern sin.


Rickard följde med på en hel del turer.


Bästa spelet 2012 var lätt "Ryktet går", det spelades flitigt på fester i början på året.

Festen i styrkans tecken ;)
Härliga resan till egypten. På turistbåten, som vi fick helt för oss själva för vi var så många. Hela 17 st personer var med.


Farmor hade söta Ragdoll-missar som jag ville ta med hem. Men det goda förnuftet fick råda.

Fina midsommarkransar skapades. Och en midsommar som vi fick ha SOOOL, lucky us!

Det var dom bilderna som fick summera året. Jag önskar mej en kamera, en kompakt, vill verkligen kunna ta mera bilder!!

Puss på er!

1 kommentarer

stina

14 Dec 2012 23:16

PUSS

Kommentera

Publiceras ej