Down and up again :)

3kommentarer

Igår hade jag en Down-dag. Iofs hade jag en mysig spa-kväll med Lenita på IKSU, så det var trevligt. Men när jag kom hem så kände jag mej ensam, övergiven, tjaa, det var allmänt synd om mej. Kände också att det inte gick nå bra med skolan och blev osäker varför jag gör det här.

Idag har vinden vänt. Jag kom ihåg min dröm om att bli barnmorska. Så jag tog mej iväg till Lindellhallen och pluggade med Isa. Sen försökte jag ragga en dejt till resten av kvällen, men alla var upptagna med sitt. Så jag åkte och våldgästade Mormor och Morfar, fick lite specialundervisning av Mormor som har jobbat som lärare på just sjuksköterskelinjen, för typ 100 år sedan. Jag blev helt paff hur mycket hon fortfarande kan. Fick middag där också :)

Påväg hem fick jag ett sms av Kaowe, han och Emy vill ha med mej till amerikat, en sak som vi har pratat om länge. Och jag är självklart på, men jag måste få tag på ett sommarjobb så jag har råd att ta ut svängarna så mycket som jag vill. Och jag vill jobba i Norge, det hade varit underbart att få jobba hela Juni, kanske lite in på Juli och sen ha resten av sommaren till att resa och göra vad man vill :)

På måndag ska jag definitivt kontakta arbetsförmedlingen och se vad det finns för möjligheter. Jag känner verkligen att vinden blåser åt ett helt annat håll idag än vad den gjorde igår kväll. Men alla har vi våra Down-perioder, tur bara att min gick över snabbt :)

Puss på er!

3 kommentarer

Stina

07 Jan 2012 12:12

det där med skolan, det kommer du stöta på mååånga gånger! jag tror det är nyttigt ändå, för hela tiden kommer man på VARFÖR man gör det. och man får ny energi och fixar det. Skulle det vara så om man inte kommer på varför man går just det här programmet, ja, då är det ju fel. Då ska man bryta. Nu har du gått EN termin, fixat det jätte bra! <3 Sen det här med Norge - jätte bra idé! Känner en som har jobbat som ssk i Norge. Sommarjobbat där oså. Så kör hårt! Nu är jag frisk, så nu kan vi börja leka igen! <3

Stina

07 Jan 2012 16:03

jasså, du ser den.. det gör inte jag :( så trodde den inte var i bruk.. men jag hittade sidan du hittade denna design;) det går upp och ner med skolan, det gör det.. jag har alldeles snart klarat TRE terminer, 90 HP.. 90! Då är jag ingen plugg tjej, men jäädrans va stolt jag är! och det vet jag att du med kommer bli efter denna avklarade termin;D

Julia

10 Jan 2012 09:20

Downperioder är nyttiga att ha då och då, för damn vad man uppskattar när det går uppåt igen sen :D

Kommentera

Publiceras ej