Back in town.

1kommentarer

Nu har jag varit på vift i två veckor, men nu är jag äntligen hemma. Följde med Daniel och Jenni när dom åkte hem från stugan, så nu sitter jag på sjukagatan igen. Har haft på mej protesen en stund idag, men det var lite stappligt, för jag vågade inte belasta helt med risk för att ärren ska gå upp eller något. Men det läker bra faktiskt, tog bort skyddstejpen igår och stygnen ser finfina ut. 

Jahapp, åter i Umeå alltså. Det har varit strålande sol varenda dag jag har varit i stugan så jag har pressat på. Men så fort jag träder in i Umeå så öser regnet ner. Nog är det väl märkligt. Men jag tycker det är ganska skönt faktiskt, för nu FÅR jag vara inne. När solen skiner så säger samvetet "passa på att vara ute nu medans det är sol" men nu när det regnar så kan jag med gott samvete sitta inne och se på teve, som jag inte har gjort på en vecka typ.

Skönt att vara hemma. Rinnande vatten i kranen och möjlighet till att duscha, det är livet ;) Vi har egentligen rinnande vatten i stugan, dusch och toa finns också.... meeen, pumpen hade ju gått sönder så vi har varit utan vatten sen i fredags. Så när man gick på toa fick man fylla på med två hinkar vatten för att korvarna skulle spolas undan, sen så fick vi ha dunkar med drickesvatten (precis som vi hade för ett par år sedan, innan vi fick Rent vatten och inte "pruttvatten") och slutligen så var man tvungen att tvätta sej i havet om man kände sej lurkig. Rena 1800-talet ju!


Stugan från havet..

Puss på er!

1 kommentarer

Julia

22 Jul 2012 17:32

Haha. "Pruttvatten". Jag skrattar gott.

Välkomen åter till 2012 ;-)

Kommentera

Publiceras ej