Härlig midsommarhelg.

0kommentarer

Jag ville jobba den här helgen, egentligen. Anledning? Jag gillar inte storhelger, dels för att det är så höga förväntningar att man MÅSTE göra något spektakulärt och dels för att jag är singel. Storhelger är inget för singlar :P Inte för singel-zandry iaf. Meeeen men, såhär i efterhand är jag glad att jag inte fick jobba för den här midsommarhelgen var alldeles förträfflig. Jag hade det jättebra.

Det började med att Rickard och Sara hämtade upp mej, dom hade med sej sin kompis André också. Vi for till Nyland och käkade smörgåstårta, dock ingen dansning runt stången (som vi alltid brukar bli tvingade till) inga midsommarkransar heller (som vi även det blir tvingade till). Därifrån åkte vi vidare till stugan. Påvägen stannade vi till efter vägkanten och plockade blommor. André var så nöjd att han fick gå i "skog och mark" och klev vackert ner i en myr på jakt efter dom finaste blommarna, HAHA. Man kunde inte annat än gapflabba.

Sen blev det att skapa midsommarkransar och så småningom sätta igång med maten. Rickard fyllde år så han fick uppvaktande med mousserande, paket och sång. Vi käkade grillat älgkött, njammiii. Till efterrätt blev det pablova(?) och halloncupcakes.

När jag kollade på klockan var den 22:40?!?! shiiit, vart tog tiden vägen? Och man blir så himla lurad när det fortfarande är skitljust ute, så det ser ut som mitt på blanka dagen. Tja, hur som helst så bestämde vi oss för att ta båten ut i midnattssolen och grilla på ett skär. Sagt och gjort, mycket mysigt var det. Då vi kom tillbaka till stugan så badade vi i poolen och i havet, som för övrigt var tooookigt kallt. När det började bli för mycket russin på fingrarna klev vi upp och satte oss på altanen och pratade. Solen hade vid det här laget börjat skina ganska starkt och morgonkvittret från fåglarna var i full gång, klockan var 4:30 när vi gick och la oss.

På lördagen blev det solning, strålande väder. Sen ville André så gärna fiska, så vi letade upp lite mask och riggade metspöna och for ut med båten. Mycket fisk fanns det, men små små rackare, så vi fick inge mat ;P Kvällen avslutades med korvgrillning och mashmallowsgrillning. 


















NUU ska jag fara till Madde på födelsedagskallas. Ååå ursäkta för dålig uppdatering på¨senaste, har helt enkelt inte gjort något som är värt att skriva om :P

Puss på er!

Kommentera

Publiceras ej