Bortsprungen hund.

1kommentarer

I morse blev jag väckt av Madde. Isou hade smitit och hon behövde hjälp att leta. Snäll som jag är så kastade jag på mej kläderna och tog bussen dit. (Ringer en vän i nöd, så ställer jag alltid upp, dag som natt)Väl där så ropade jag lite, men fick sen ett samtal av Madde att han var återfunnen. Någon vänlig själ hade lockat med han in på sjukhuset med hundgodis och sen kontaktat polisen. Så lilla Isou-odågan är tillbaka och Madde är lugnad :)

Konstigt nog så fick den här händelsen mej att börja tänka på en egen hund. Men, meeeen, jag måste ta mej in på sjuksköterskeprogrammet här i Umeå först samt jobba ihop en liten hund-budget. Har nu suttit och drömt mej bort på pinschersektionen.se och läst litegrann om psyket på hunden (vilket jag har gjort förut också, men alltid kul att upprepa) Känns som att hunden kan passa mej bra. Dock kanske aningens mer aktiv i jämförelse med min Golden som jag hade förut, aningens ;) Ni som kände Ronja vet att ALLA hundar är mer aktiv än hon :P

Men ja, jag tror att det kan funka. Har börjat kolla på uppfostringsmöjligheter och jag tror faktiskt att "klicker"-metoden kan funka. Det får man nog höra lite mer med uppfödaren vad dom tycker är bäst. Detta är ännu bara drömmar, men när jag bestämmer mej för att "nu är det läge att skaffa hund" så kommer jag ta reda på mer. Känns onödigt att börja ringa till uppfödare och fråga runt när jag ändå inte kan skaffa förens till hösten, eventuellt.


En sån här liten plutt vill jag ha! Vill Vill Vill :D

Puss på er!

1 kommentarer

Stina

19 Mar 2012 20:56

Ooh..! Jag såg madde idag vid 9 tiden.. var det då? usch så hemskt när det bli så.. läskigt..! men tur att någon lockade in honom och höll honom kvar :)



det där med uppfödare, jag tycker du ska kontakta en uppfödare, så de har dig på listan:D rätt som det är så vet de ju ungfär när de ska para deras hundar. ringer du försent, så kan det vara andra före dig. osså bli det ingen hund för dig:( Min uppfödare ska para deras hund till höst/vinter 2012. Så jag viiiill!!!!!

Kommentera

Publiceras ej