Jobb, Jobb, Jobb...

0kommentarer

Under början av 2012 har jag inte ägnat många timmar åt jobb och det syns mycket på ekonomin. Igår skrev min samordnare på Attendo och undrade om jag kunde jobba ngt i helgen och att hon hade alla kvällar öppna, så jag tog alla. Lite senare frågade hon om jag kunde jobba dubbelt på söndag, Nemas problemas sa jag. Och idag frågar hon om jag kan börja tidigare imorgon, Japp det går alldeles utmärkt. Så från till att jobba ungefär 16 timmar, så blir det istället 24 timmar. Klirr klirr i kassan tänker jag bara!

Måste få ventilera mina tankar angående en till grej. Under hösten så har vi varit 6 tjejer som pendlat till Ö-vik. Det har funkat jättebra för att man har alltid haft sällskap och när vi inte har kunnat lära känna klassen så bra så har vi alltid haft varandra. Jag tycker inte att det har varit så himla jobbigt att pendla tack vare dom.

Vi allihopa har ju hela tiden önskat att ta oss in i Umeå och i slutet på förra terminen var det 3 st som fick flytta till Umeå. Efter halva den här kursen så är det 2 till som har tagit sej in. Vad betyder det?! Zandra är ensam kvar!! *gråter en skvätt* Anledningen till att jag inte tog mej in samtidigt som klasskompisarna är för att jag råkade blanda ihop prioriteringsordningen, så jag blev struken och fick anmäla mej på nytt, alltså hamnade jag i reservkvoten och därmed är det kört för fröken Lindgren att ta sej in den här terminen. Otroligt tråkigt, ledsamt och surt!

Suck!

Puss på er!

Kommentera

Publiceras ej