Stugmys

0kommentarer

Åkte som sagt med mamma till stugan idag vid lunch. Gratis tågresa hit, Awesome! Mamma hade lyxat till det och köpt en bit smörgåstårta som vi mumsade i oss när vi kom fram. Sen tog jag fram datorn och kollegieblock och satte mej för att lyssna på streamade föreläsningar. Grymt tråkigt, men det ska göras. Imorgon tänkte jag nog ta och läsa lite i boken istället, kändes roligare.

En dag utan träningens tecken är bara att glömma, så jag och mammsen tog skidorna och åkte på en tur. För min del blev det bara 2,5 km, men det var jobbigt ändå och med tanke på att jag är så ovan plus att jag har ett ben mindre att åka med så blev det ett lagomt pass för mej.

Sen åkte vi på systemet för att fördriva tiden innan Åke kom till Nordmaling. Mamma skulle lära mej att hon kunde om viner, vad man ska gå på, vilka druvor som är bra, ja, vad som är gott helt enkelt. Så jag skojade och sa att vi kunde ha vinprovning hemma och mamma tog mej verkligen på orden. 5 röda viner, 2 vita viner, ett rosévin och ett mousserande vin. Jag undrade i affären vad hon höll på med, då sa hon "men det är ju fest ikväll, lilla lördag vettu". HAHA, gullemamma, den bästa på jorden! 

Nu har vi ätit en god middag, bakat bröd och ska kolla lite på teve innan sängen. Jag hinner glömma bort hur underbart det är att vara här mellan gångerna. Imorgon kommer Rickard och ska hjälp Åke att riva altanen till Storhuset, då ska jag bjuda på crémebrule :) Men innan dess så blir det massor med plugg.

Puss på er!

Kommentera

Publiceras ej