Gokväll i solskenet.

2kommentarer

Idag har det varit strålande väder och jag har haft en strålande dag utan några som helst tankar på plugg, tog mej en dag ledig innan jag sätter igång på riktigt med tentaplugget och opponeringen och allt vad vi ska hinna med dom här sista veckorna.

Imorse tog jag en liten sovmorgon, utan att ställa klockan alls. Vaknade kring 10, åt frukost och satt och glassade framför förhäxad och the Kardashians. Sen hade jag planer på att träna, men det sket jag i och tog cykeln till Teg istället och hälsade på mormor och morfar. Mormor var såklart ute och höll på i trädgården. Det finns seriöst ingen i hela världen som älskar blommor så mycket som min mormor, det är blommor överallt. Jag sa (med inga som helst baktankar) att det hade varit trevlligt med en tomatplanta på balkongen i sommar ;). Då sa mormor "Kom ska du få se" också visade hon mej till typ 20 oomsatta tomatplantor som hon hade i uterummet. Så jag fick en :D Jätteglad blev jag och jag förstod ju såklart att jag skulle få en bara hon visste om att jag ville ha. Hihi, jag kan min mormor.

Jag hjälpte mormor och morfar att kärra lite grus som dom skulle ha till en grusgång mellan rabatterna. Egentligen så väntade morfar på att Rickard skulle komma och göra det, men varför kunde inte lika gärna jag få hjälpa till? När jag lix var där. Jodå, efter mycket övertalning så fick jag tillslut hjälpa min något stolte morfar (som tror att han ska klara allt själv). Och där for min eftermiddag, träningen blev inställd, men ändå med gott samvete för det var ganska jobbigt att kärra grus :P Blev bjuden på grillat efter det och Rickard och Sara kom förbi och åt med oss. Grillat på en måndag!! Jaa, det är lyx när den är som bäst.

image description
Satt ute och åt för första gången. Så himlarns mysigt.

image description
Hahaha "var extra försiktigt när barn eller äldre människor är i närheten". För det första; försiktigt? Borde det inte vara försiktig?? utan T på slutet alltså? (Julia, rätta mej om jag har fel). Och för det andra: äldre människor? Man har väl hört "förvaras oåtkomligt för barn" men att det ska inkludera äldre människor, det var något nytt ;)


Slutligen ska jag slänger jag upp en bild på min jättejättefina tomatplanta och några panseer (tror jag dom heter) som mormor klämde dit, för panseer ska locka nickelpigor och dom var tydligen bra för dom äter upp bladlössen. Hon tänker då på allt gullemormor

image description

Puss på er!

2 kommentarer

Julia

21 May 2012 23:56

Du har så rätt så ;-)

Julia

22 May 2012 09:19

Hela den där skylten var inte okej!!:-P Hoppas det är en ammatörgjord bara för att liksom! :-)

Kommentera

Publiceras ej