Juliaresan

1kommentarer

För två år sen träffade jag en tjej på barnavdelningen för cancersjuka. Hon och hennes familj hade kommit från Östersund och hade precis fått reda på att hon hade cancer, samma cancer som jag en gång hade, skelletcancer i knät. Jag pratade med familjen och med Julia och jag tror att det gav dom lite hopp att se mej, frisk och att jag hade klarat behandlingen. Jag träffade Julia ett par gånger efter det, bland annat för att ge henne lite vägledning inför hennes kommande operation. Tjejen bubblade av frågor till mej och kändes mest lättad för att slippa smärtan kring tumörområden.

För 3 månader sen fick jag höra att Julia hade inte klarat sej. Hon klarade inte att besegra cancern. Det gjorde mej oerhört ledsen, för jag kunde se att hon var en jättefin tjej som hade hela livet framför sej. Det gjorde även att jag stannade upp och tänkte till, det kunde lika gärna ha varit jag liksom.

Julias vänner ska göra en resa och samla in pengar till barncancerfonden. Pengar som ska gå till forskning så att vi i framtiden kan förhindra att barn dör i förtid. Se filmen. Klicka på länken nedanför och skänk ett bidrag, stort som litet, allt hjälper!



http://www.barncancerfonden.se/13871

Alla mina tankar ikväll går till Julias familj och vänner och till Julia, en sån glad och positiv tjej.

Puss på er!

1 kommentarer

Julia

29 May 2012 13:21

Kära hjärtanes!!! Jag blev ledsen i själen. Det är djupt tragiskt att det händer.

Kommentera

Publiceras ej