Välgörenhet.

0kommentarer

Jag är just hemkommen från en förmiddag med volontärsarbete. Vilken fin själ jag är som hjälper till att samla in pengar till sjuka barn. Jag känner mej nöjd med min insatts idag.

Jag och ett gäng till har stått och packeterat påsar på maxi. Påsar som innehöll bröd, skinka, godis, BBQ-marinad. Också stod vi vid kassorna på maxi och delade ut till dom som hade handlat. Sen fick man skänka ett valfritt belopp till barncancerföreningen. 16500 bröd har vi packeterat. Jag vet inte ens hur mycket det är.... men när man trodde att brödpallarna var slut så kom det bara in nya som bakades på löpande band. 

image description
En liten del av allt bröd. I varje sån där pall var det 20 bröd...

image description
Barncancerföreningen lär dra in mycket pengar på det här. Pappa har lovat mejj att jag ska få vara med och räkna stålarna på måndag :) 

Nu sitter jag på balkongen med bikini och ska plugga lite. Solen gick dock just i moln, bummer! Men den kommer nog igen. Ska iaf plugga lite inför metodexaminationen imorgon, det som sätts på prov är våra kunskaper i att ge syrgasbehandling, sugning av övre luftvägar, injektioner, blodprovtagning, sätta nål och sårvård. Det känns lätt alltihop, men man måste ha en speciell teknik och göra allt i rätt ordning för att bli godkänd, så därför är det nog bra om jag repeterar lite.

Hejssvejs!

Puss på er!

Kommentera

Publiceras ej