istället för silverputs.

1kommentarer

Kolla kolla!! Värsta grejen! Jag läste Kenzas blogg igår (ja, jag läser hennes blogg ;)) och såg att hon hade hittat ett alternativt sätt att rengöra sina silversmycken på, så jag tänkte att jag skulle prova, då jag har många smycken som jag aldrig använder bara för att dom är så gråa och fula.
 
Såhär gör man: 
Klä en skål med aluminiumfolié. Lägg i dina silversmycken. Tillsätt ungefär 1-2 tsk bakpulver. Häll på kokande vatten (undvik att hälla på dej själv ;). Låt ligga tills vattnet har svalnat.


Halsband och örhängen i aluminiumklädd skål.


Vatten och bakpulver


Före

Efter!!!!! Helt sjukt, det funkade. Dock så tror jag att texten i den här halsbandet var lite gråsvart innan, så bakpulvret verkar ha frätit bort det också, men det gör inget ;) 

Vilken upptäckt! Och så enkelt det var. Man behöver liksom inte stå och gnugga med en svamp och det blir ändå inte helt rost-fritt, här behöver man knappt göra någonting och det blir perfekt resultat. Och det bästa är att man har ju allt hemma.

Puss på er!
 
 

1 kommentarer

stina

02 Nov 2012 14:07

skulle man våga gör så med förlovningsringarna? det finns ju numera en burk som man lägger i och skakar, men den kostar ju : p

Svar: Alltså jag upptäckte ju att det fräter bort ALLT! Så om det finns något som är "målat" typ svart eller något på era förlovningsringar, så rekommenderas det inte. Men om dom är bara silver så går det alldeles utmärkt.
Zandra

Kommentera

Publiceras ej