Kyckling med curry-mango

1kommentarer

 
Asså, ibland tror jag att jag är värsta stor-bloggaren med 10-20.000 läsare per dag. Tjaa, så är inte riktigt fallet. Men jag gillar ändå att ha samma upplägg på min blogg som kändisbloggarna har.

Alltså, nu har jag en ny kategori (elr egentligen sen i somras, men den har inte riktigt tagit fart), nämligen recept. Tänkte dela med mej lite utav mina favoriter och kanske ge lite inspiration, om än jag inte är världens mästerkock/bagare.

Jag lagade ju mat åt mamsen min, och detta bjöd jag på:

Kyckling med curry-mango

En rensad grillad kyckling
Hackad röd och gul paprika
3 dl vispad grädde
1 dl mango-chutney
2 st vitlöksklyftor
ca 1 msk curry
1 tsk sambal olek
 
Det hela är superenkelt att göra. Lägg kyckling och paprika i en ugnsform. Vispa grädden i en bunke för att få lite tjockare konsistens, blanda i magno-chutney, vitlök och curry. Häll över kycklingen och paprikan och ställe in i ugnen på 200grader i ca 10-15 minuter. Servera till ris.
Grädden kan bytas ut mot creme fraiche (blir lite syrligare smak) elr kokosmjölk (för lite sötare smak).

Ett superrecept för den som älskar curry-mango, vilket jag gör!
 


Puss på er!

1 kommentarer

Annie

13 Nov 2012 22:36

Detta skall testas! Tack! :)

Svar: Lycka till, hoppas du gillar det.
Zandra

Kommentera

Publiceras ej