Vaken mitt i natta.

2kommentarer

Jag hade gått å lagt mej til kl 00. Låg ett tag i sängen och kolla facebook å diverse annat skräp. Släckte typ vid 01 men nu är jag pigg som en lärka. Varför? -Jo, för att min granne bestämde sej för att dammsuga mitt i natta!! Nej, det är inte okej, även om det är helg. 
 
Det är dessutom inte första gången som jag vaknar av att hon dammsugar konstiga tider på dygnet. En morgon vaknade jag 05.30 av att dammsugarn var i gång i säkert en kvart kändes det som. Den gången blev jag så rosenrasande att jag var nära på att gå upp och skälla ut flickjäntan, men jag räknade till tio och lät henne dammsuga färdigt.

Faktum är att nattliga aktiviteter förekommer ofta, ommöblering, dammsugning, gå in nya klackiskorna... tjaa lite av det man kan få höra nattetid. Så nu rann bägarn över för Z Lindgren. Jag tog på mej kläderna och promenerade upp. Plingade på och hon slutade genast dammsuga, men öppnade inte dörren. Jag plingade på igen, inget svar. Forsatte plinga och knacka men ungjäveln öppnade inte. Så jag skrev en lapp. En ganska snäll lapp ändå, som jag tror att hon inte ska ha några som helst problem att fatta ;)

Jag har en hållhacke på just den här tjejen, för hon bor där olovandes nämligen. För hos min hyresvärd får man inte hyra ut i andra hand om man inte har jobb på annan ort eller ngt annat särskilt skäl. Men hon som hyr lägenheten bor på Teg hos sin pojkvän och den här tjejen hyr i smyg, utan fastighetsägarns tillstånd. Alltså, vid minsta lilla felsteg hon tar, så skvallrar jag ;) Så därför bör hon hålla sej på god fot med mej.

Fast jag är en jättesnäll granne, men jag vill bara att hon ska bli medveten om att hon har grannar och att dom kanske har ett liv som innefattar att man vanligvis sover mellan 00-06. Jag hade för avsikt att vara snäll mot henne när hon öppnade dörren, men jag blev måttligt irriterad när hon inte ens öppna, trots att hon visste att jag visste att hon var hemma.
 
Jag säger då det, ungdomen! 
 
Å nej, det här är tecken på att jag är gammal, huvva. Uppe på helgerna och skäller på grannar som lever om. Men va fan, jag får väl vara gammal då. Hellre det än att ligga och störa sej på saker utan att göra ngt åt det. Jag tror på öppen kommunikation, face to face, istället för en massa mellanhänder (som i det här fallet att dra in hyresvärden). Jag tycker det är snällt att ge dem en varning först och då kanske man kan komma överens utan att blanda in någon annan.

Men nu blev det ju ett fruktansvärt långt inlägg mitt i natta. Å jag är hungrig, typiskt.
 
Puss på er!

2 kommentarer

Anonym

03 Nov 2012 07:52

DAMMSUGNINGEN kanske är hennes terapi?!;p herregud.. hon kunde ha öppnat, men hon blev nog LIIIVRÄDD:p

Svar: Ja, kanske, eller så är hon bara en arbetslös ungdom som lever om natten, inte om dagen ;) Haha.Ja, hon kunde ha öppnat, hon har kikhål så hon såg ju att det var snälla jag. Men tvekar man att öppna en gång så öppnar man nog inte efter flera plingningar heller.
Zandra

stina

03 Nov 2012 07:56

det var jag:p

Kommentera

Publiceras ej