YEEES!

0kommentarer

Alltså känslan när man har klarat ett prov, en tenta, en examination.... den är nästan obeskrivlig, vilken lättnad, samtidigt som man fortfarande har kvar nervositeten sen innan. Det känns som en sten lättar från ens rygg. Oj, så skönt!

Jag hade ju examination idag på kateterisering, sondinläggning, transfusion, infusion, CVK och subkutan venport. Vi var en grupp om fem personer och varje person fick dra en lapp, där någon utav dessa uppgifter fanns. Jag var sist ut. Hemska värld. Och när hela gruppen hade blivit godkända så kände jag enorm press att jag var tvungen att klara det. Jag fick infusion till CVK, ngt som jag har gjort ganska mycket under praktiken så det kändes bra. Och jag blev godkänd även jag. 

Nu kan jag bocka av det här på listan och nu är det bara att gräva ner sej i böckerna igen. Grupparbete i eftermiddag som jag har mycket kvar att förbereda inför. Men gruppen vet att jag har pluggat för omtenta, så jag har fått lite dispens ;)

Det är snö i Umeå nu förresten. HappyZandry :)

Puss på er!

Kommentera

Publiceras ej