Åå denna stank!

0kommentarer

 
Jag gillar inte lukter, är extremt känslig för det. Det bådar inte gott inför mitt kommande yrke, där man kan komma i kontakt med dom värsta lukterna man kan tänka sej...
Hur som haver så har min omläggning av brännsåren börjat lukta nå hemskt äckligt! Jag klarar inte av att gå runt och stinka unken gammal tant, känner mej lite äcklig faktiskt. Huvva, men det är bara att härda antar jag. Ska låta det sitta ett par dagar till tror jag, sen till helgen får det ryka om inte någon vänlig själ på avdelningen vill lägga om det igen åt mej.

Att det här skulle ta så lång tid att läka, det trodde jag aldrig, antar att det var lite större skada än vad jag först trodde. Såhär med facit i hand så kan jag varna er för att hälla kokande vatten på er, det är inge bra och det kommer inget gott ut utav det. Men om ni mot förmodan skulle göra det och det blir blåsor, så gå till vårdcentralen och få det omlagt, för risken för infektioner är stor och det vill man absolut inte ha. Ett råd från en blivande sjuksköterska :)


Nu är jag hemkommen från min shopping, blev en snabbvisit på Mariedal och Mariehem (ica). Fick med mej en fantastiskt fin, rosa kopp. Snälla, söta, rara expediten på Café Victoria som sålde mej sin egna Marie Liliegren kopp. Glad zandry, med 500 kronor mindre på kontot.


Början på min vackra samling. Hihi!


Puss på er !

Kommentera

Publiceras ej