Hypokondriker

0kommentarer

Hejhej, jag heter Zandra och jag är hypokondriker. (-hej Zandra) I ett par dagar nu så har jag haft ont i höger flank och dom flesta vet vad det indikerar på, joo, blindtarmsinflammation. Men kan jag ha det? Man brukar ju ha fler symtom än bara buksmärta. Kräkningar, illamående, feber... Jag mår bra, har bara ont.

Livet som blivande sjuksköterska innefattar att man ställer diagnoser på allt mellan himmel och jord, däribland mej själv. Nåja, jag har nog ingen inflammerad blindtarm, så därför ska jag köra bodypump idag:)

Har klistrat över mitt efternamn idag, det kändes rätt och övriga personalen på avdelningen tog upp att man borde inte ha efternamn överhuvudtaget. Men samtidigt så har patienten rätt att veta hela mitt namn, om det kommer upp ngt lexmaria fall så måste dom ju veta VEM dom ska anmäla. Jaja, i sånna fall får dom väl fråga om mitt efternamn då...

Jag babblar på som vanligt. Snart har jag slutbedömning på praktiken, jag känner mej inte alls nervös. Men det känns lite arrogant av mej att känna mej säker... fast samtidigt inte, jag vet att jag är duktig på det här. Jag egoboostar mej själv, klapp på huvudet Zandry.

Hörrni...

Puss på er!

Kommentera

Publiceras ej