Oh my! Vilken dag.

1kommentarer

Dagen började ganska lugnt. Jag fick ta hand om en egen patient, med allt vad det innebär: medicinera, kolla smärtintensitet, ronda, ringa alla inblandade yrkeskategorier, skriva ut..... mm. Men det gick bra, jag visste vad jag skulle göra så det var inga problem.

Fram emot 10 snåret blev det fart i lådan. Då fick jag fler patienter att ta hand om: Ta prover, dra nålar, göra utskrivningar. Ohohoh! Full rulle. Sen frågade min handledare om jag ville vara med på en operation och det ville jag ju såklart. Så innan lunch följde jag patienten till narkosen och därefter började operationen.
 
Jag trodde att jag skulle bli svimfärdig, men jag klarade mej. Fick lite ont i ryggen och benen av att stå, så jag satte mej ner emellanåt. 3 timmar tog operationen och då hade jag fått en halvtimmes lunchrast. Jag var helt utmattad när jag gick ut därifrån och jag hade ändå inte gjort något, tänk då operatörerna som står 3 timmar i sträck, med full fokus på det dom gör. Jag förstår inte hur dom orkar. 
 
Efter den här operationen så kan jag inte direkt påstå att jag har fått mersmak för operation, så jag tror inte jag kommer läsa vidare till operationssköterska eller narkossköterska i alla fall. Men den som lever får se.

Nu ska jag ta mej lite fika och sen tänkte jag ta en powernap, så jag orkar vara uppe lite längre än till 20.30 ikväll ;)

Puss på er!

1 kommentarer

Julia

12 Oct 2012 16:35

Haha! Du kan gott sova tidigt ikväll så du är fit for fight imorgon ;-)

Jag skulle aldrig palla en operation! Se alla inälvor dras åt höger och vänster. Hujedamig :-S

Kommentera

Publiceras ej