Skallgång

0kommentarer

Imorse var jag försvunnen tydligen. Pappa fick ringa skallgång efter mej (om man kan uttrycka sej så, förmodligen inte, men ni fattar) Han hade ringt både Daniel och Rickard och efterlyst mej, Daniel hade i sin tur ringt mamma som sa att jag var förmodligen på praktiken. Smart mamma. Men jag undrar hur det kommer sej att ingen annan kunde dra den enkla slutsattsen?

När jag kollade mobilen så hade jag 10 missade samtal, 2 arga/upprörda telefonmeddelanden och tre sms där pappa inte kunde förstå vart jag hade tagit vägen. Vad han ville? - jo, jag hade ju lånat hans bil då han var i London, så han ville ha tillbaka den. Men vad pappsen inte kom ihåg, var att vi hade bestämt att han skulle hämta den på onsdageftermiddag, då jag hade slutat för dagen. Men han blev väl ivrig och ville ha igen sin bil. Haha, så tokigt det kan bli. Hela familjen blev iblandad i mitt mystiska försvinnande ;)



Nu har jag avverkat ännu ett pass på samvårdsenheten. Båda mina handledare är tillbaka, äntligen någon ordning på torpet! Jag har haft ont i huvudet större delen av dagen, har svårt att fokusera ögonen på något, då känns det som att huvudet ska sprängas. Värst är när man sitter och ska skriva i journalen. Vart kommer denna huvudvärk ifrån? Ingen aning, men ni vet vad jag gör... - Härdar, såklart! Måste ta mej igenom praktiken utan frånvaro, blir drygt att ta igen missade dagar senare.

Blir en lugn kväll ikväll, soooom vaaanligt! Är trött på min obefintliga socialliv för stunden, men som jag har sagt förut, det finns inte energi till något annat. Skulle egentligen ha följt Jullan på basket ikväll, men jag bangade på det för jag var tvungen att komma hem och vila huvudet.

Det är tufft att vara student och att hela tiden ha i bakhuvudet att man borde plugga, men det finns ingen ork till det. Men imorgon ska jag försöka göra bort lite av VFU-uppgiften på praktiken (när jag har dö-tid, vilket alltid förekommer). 

Babbel, babbel, babbel... Nu ska jag hoppa in i duschen.

Puss på er!

Kommentera

Publiceras ej