Tips på mat?

2kommentarer

Att jag är dålig på att äta det vet alla, men det går i perioder. På sommarn kan jag oftast äta nå kopiösa mängder med mat och folk frågar sej var stoppar hon allt. Nu har jag kommit på hur det funkar med mej... Jag äter nämligen upp mej på sommarn för jag tappar totalt lusten att laga mat på hösten och aptiten är inte heller på topp. 
 
Nu har jag börjat inse att det är ett problem, jag orkar nämligen inte med dagarna utan käk. Frukost och lunch är ett måste! Och för att få någon lunch så måste jag laga middag dagen innan och där kommer vi till problemet. Oftast är jag så slut när jag kommer hem så jag orkar inte göra någon middag utan proppar i mej några mackor istället sen får det räcka.

Så nu till min vädjan till er där ute, snälla, tipsa mej om enkel och god mat. Gärna något med lax eller kyckling, köttfärs går också bra. Inte så många ingredienser. Vad brukar ni laga hemma?

Puss på er!

2 kommentarer

Stina

11 Oct 2012 17:49

Kyckling! - hackade 200 grader, 2 dl creme fraiche, 2-3 dl grädde.. ½ dl soja och 1 tsk samabaolek (säkert mer för dig:p) in i ugn! 40-45 min (halv tinade kyckling -tinad.) en timme om det är fryst. SKIT GOTT! och blir alltid över, beroende på hur många filer du tar ... (du har ju ätit denna rätT;p) pesto och mosad fetaost - blanda och lägg över på laxen och in i ugn 175 grader ca 15 minuter. saftigt och gott:D Korvstroganoff, falukorv, lök, basilika-tomat-creme fraich och tomatpuré.. gegga ihop.. skit gott:D ja.. ha massa mer.. men måste dra!:p

Svar: Visste väl att du skulle komma med något, mästerkocken Stina! Korvstroganoff är dock ingenting för mej, men dom andra ska jag absolut prova. Tack.
Zandra

Stina

12 Oct 2012 21:27

Hihiihihi : ) ja juste.. tro du har sagt det förr, men jag tyck du ska ge det en chans! Det står tyvärr stilla i mitt huvud ang. mat recpet.. men ja ; p börja där du :p

Kommentera

Publiceras ej