Försovning

0kommentarer

Det finns inget värre än att vara på ett nytt ställe och försova sej, eller jo det gör det säkert, men det är i alla fall extremt jobbigt och pinsamt. Känns som att vilken ursäkt man än kommer med så tänker dom "Ungdomar!" Men på min praktik verkade dom inte bry sej särskilt mycket, min handledare sa bara "jamen, du är ju här nu", sen var det bra.

Det som hände var att jag hade ställt klockan fel. Istället för 05:30 så hade jag ställt klockan på 06:30. Men jag upptäckte inte att jag var en timme sen förens jag kommer till omklädningsrummet på sjukhuset. Jag åt frukost i lugnan ro och klädde på mej, sminkade mej, allt i lugnt tempo och när jag lämnade hemmet och kollade på klockan så tänkte jag faktiskt "va skönt, nu kommer jag i god tid" Inte ens då ser jag att klockan är 07:30 istället för 06:30. Tyckte att det var märkligt att det inte var några av mina klasskompisar i omklädningsrummet, så jag tittar på klockan "Shiiit! kvart i åtta!"

Dagar när man ofrivilligt försover sej har en tendens att gå fel resten av dagen, men jag har faktiskt klarat mej från fortsatt otur. Dagen har flytit på. Förutom att min internet gav upp för några sekunder, så jag ringde brorsan i panik, hans råd var att starta om datorn och efter det var problemet mirakulöst borta! Tänk så lätt livet kan vara ibland.

Slänger upp en random bild, bara för att jag hatar bild-lösa inlägg ;)


En bild från i julas på mina älskade bröder. När jag behöver dom finns dom Alltid till hands, dom tar hand om lillasyster väl.


Puss på er!

Kommentera

Publiceras ej