Jävla kulvertvåning!

0kommentarer

Praktiken har börjat och varit igång i tre dagar. Det är suuuperroligt! Jag älskar det. Idag fick jag klippa stygn på en patient, lite pillrigt men jätteroligt! Dom här första dagarna har jag gått med en undersköterska, för att få in vanan och lära känna avdelningen. Imorgon ska jag gå med en sjuksköterska och jag längtar. Ska bli så roligt att få sätta dropp, ta blodprover, sätta nålar, vara i läkemedelsrummet och praktisera mina kunskaper inom läkemedelsberäkning. Super!

Idag när jag hade slutat skulle jag gå och lämna mina använda kläder och hämta ut nya. Det är en bit att gå och jag hittar uruselt på det där stället. I kulverten (där omklädningsrumm och kläder finns) är det tusen-miljoner gångar och återvändsgränder, det är som en fucking-jävla labyrint! Jag virrade omkring i säkert 10 minuter, utan att se en mänsklig själ som jag kunde fråga om vägen, fick smärre panik! Till slut var jag tvungen att gå upp en våning och gå mot centralhallen, för att sedan gå tillbaka och börja från ruta 1, då hittade jag. Imorgon ska jag göra en karta!
 
Som ni märker är det inte så stor aktivitet på bloggen just nu, beror på att jag har ingen ork och inget att skriva om egentligen. Det var ju tänkt att vi skulle gå ut i lördags å slå klackarna i taket, men jag tog mej aldrig ut så jag väljer att preskribera den kvällen ;) men innan dess kan jag visa lite bilder på innan det spårade ut...


Koffe och Marine. Ett starkt bidrag till festen.

Jag älskar sånna här bilder!


Julia och Lenita granskar Julias nya läppklet.

Puuuuuuussss! Pusss

Alla verkar sitta på golvet av någon märklig anledning... haha! Jag gör iaf en fläta på Madde om någon undrar, sen vad Julia och Jens gör det får dom berätta i en egen historia.


Nu har ni fått lite bilder... nu ska jag gör mat. Laxpasta! Mums va gott.

Puss på er!
 
Ps. ska försöka bli bättre på att uppdatera trots att jag har praktik och är supertrött hela tiden...

Kommentera

Publiceras ej