Blogga lite då

0kommentarer

Jag är sjukt dålig på att uppdatera, jag vet. Men saken är den; det händer inte så mycket mer än att jag jobbar och det får jag ju inte skriva om, vilket är tråkigt för jag skulle gärna dela med mej av allt. Ännu en baksida med yrket. Dens andra baksidan är att jag inte får ha fina naglar, så nu när jag är ledig över helgen har jag målat naglarna, då känner jag mej som mej själv igen.

I dag har jag fått assistera vid ett kejsarsnitt, sjukt coolt. Jag fick skrubba händerna sådär som på Greys anatomy. Och sen fick jag gå in i op-salen och bli påklädd av en op-sköterska. Steril rock, sterila handskar och rör ingenting!! Det var jättekul. Trivdes rätt bra där inne, lätt något jag kommer gilla att göra när jag blir barnmorska;)

Nu är det bara en vecka kvar på förlossningen. Fatta att 8 veckor har gått så jävla fort och jag har trivts hur bra som helst (tjatar på om det, jag vet). Nästa vecka är det fullt ös, medvetslös. Jag avslutar min sommar på förlossningen med en 6 dagars vecka. Det blir hårt, men roligt!

Men nu ska jag åka ut till Kvillskär, där mormor och morfar, morbror med barn och mamma är, så det kommer bli en mysig helg i solen, vi havet. Lovely!

Puss på er!

(Såhär kan det se ut; en lugn dag på förlossningen med bästa kollegan Jessica)

Kommentera

Publiceras ej