Greys anatomy

1kommentarer

Jag har sträcksett Greys anatomy under sommaren, är nu på säsong sju. Slutet på säsong sex, omygod!!!! Sjukt spännande. Jag skulle bara se ett avsnitt till, men det slutade med att det blev tre avsnitt till för jag var tvungen att veta hur det gick.

Det jag ville skriva om idag, som är kopplat till Greys Anatomy, är att i ett avsnitt i början på sjunde säsongen (första eller andra, kommer inte ihåg), så är det en kille som har osteosarkom - skelettcancer i benet, alltså precis samma cancer som jag hade. Han höll på med balett och vägrade låta kirurgerna kapa hans ben, så dom hittade någon ny metod som bara var testad ett 5tal gånger i hela världen. Den här metoden gjorde att han kunde behålla sitt ben, och verkade slippa cellgifter.

En till sak från serien (säsong 7, episod 6), så får en kille transplanterade armar. Från att ha haft två stumpar till armar så fick han sen två helt funktionella armar, med full känsel och full rörlighet.

Nu till min fundering: Är det här möjligt? Eller är det bara något hokuspokus som ressigörerna hittar på för att få tittare? Jag hade inte sagt nej till en ben-transplantation nämligen ;) Tänk att få gå på två ben! Fatta känslan för en som har varit utan ena benet i mer än hälften av sitt liv. Men det känns som att mycket utav det är hokuspokus ändå, men jag kan ju alltid drömma ;)

Puss på er!


1 kommentarer

Emy

28 Aug 2013 09:16

Sjukt coolt, forska i det där lite:)

Kommentera

Publiceras ej