Julafton

3kommentarer

24 december är här och vi har firat julafton på stranden, det känns konstigt, men ingen av oss klagar :) Vi har legat på stranden hela dagen och solat och badat. Vi har lekt i hotellpoolen med min Gopro-kamera och som jag och Emy skrattade när Kaowe skulle filma oss när vi simmade mot honom och han hade kameran vänd fel håll så han filmade sej själv hela tiden. Ja, det är inte lätt med dagens teknik ;)

När middagen började närma sej drog vi till grannstaden - Chaweng. Väl där gick vi en kort strandpromenad, och stranden var för övrigt mycket bättre och skönare sand än här i Bophut, så imorgon packar vi väskorna igen flyttar vi till Chaweng. Chaweng bjöd på ett härligare nattliv än Bophut och vi känner att det är mer ungdomligt där.
 
ÅÅå vet ni vad jag fick göra? Jag fick hålla i världens sötaste lilla apa, den hade blöja och var alldeles silkeslen. Jag blev kär och skulle mer än gärna ta hem den, synd att ägaren bara ville ha mina pengar i form av att han skulle fota när jag höll i apan.
 
Nu har vi mycket på "att-göra-listan", vi hittade bland annat ett köpcenter som vi kanske ska besöka och en marknad vid vattnet som såg spännande ut. Så shopping står på schemat imorgon.
 
Fyrverkerier smäller dom här varje dag, så vi kan knappt bärga oss tills nyår :)
Här solar kaowe :p
Chaweng beach!
Kaowes perfekta bild enligt honom! :P
En liten halv magisk bild :)
kaowe och Emy :)
Goda drinkar fanns det också!
Flickorna :)
 
Måste dricka mycket vatten!
dagens lunch Emy's club sandwich
Kaowe provade dagens fisk fångs va "black tuna" svart tonfisk, riktigt gott!
Zandras Tonfisk sallad som hade en hemlig gäst! :p
 
 


Puss på er!

3 kommentarer

Ida

25 Dec 2013 16:08

Vad underbart ni har det!! :) roligt m ny stad/by.. :) bra att ni lägger ut här så man kan ha lite koll på er, extra kul m bilder!!! :) kram på er alla

Monie

25 Dec 2013 17:25

Åh, vilka goda drinkar🍸🍹. Ingen dålig lunch ni äter , Emys lilla lunchmacka hade Ida gillat. Då blir det mera shopping nu, kul! Puss💕

Julia

03 Jan 2014 12:14

Alltså vad fina ni är! Och Thailand leverar verkligen märker jag ju :-)

Kommentera

Publiceras ej