Sämst

0kommentarer

Jag är verkligen sämst på att blogga nu, har liksom ingen motivation och framför allt ingen inspiration. Men nu när jag ändå är inne så kan jag ju skriva lite.

Har påbörjat en ny kurs: Vård vid specifika sjukdomstillstånd 3. Har betat av Vård1 och vård2 och nu börjar alltså vård3. I den kursen är det fokus på åldringsvård, dvs demenssjukdomar och multisjuka äldre. Kommer ha två praktikperioder, en inom slutenvården (njurmedicin) och en på ett äldreboende i Hörnefors!! För er som inte vet vart det ligger, så är det tre mil söder om Umeå, drygt å pendla IGEN.... men kunde vart värre, finns flera i klassen som fick sin praktik i skellefteå. Ska bli kul att komma ut och praktisera igen, men jag ser inte fram emot dom tidiga morgnarna....

Idag ringde programsekreteraren och frågade mej om jag hade tentat vård1.
-Ja, det gjorde jag i Januari.
-Jahaa, säger hon, för det är inte infört i resultaten och jag hittar inte din tenta. Så du får inte fortsätta kursen då du inte har uppfyllt tröskelkraven.

SLARVA bort min tenta?!?! Jag blev godkänd och jag har klarat tröskelkraven. Det är inte mitt problem att dom är slarviga. Ne, det höll hon med om. Hon sa att hon säkert hade den någonstans. Det här med tröskelkrav är att vi får släpa efter en termin, men inte mer, då måste man söka dispens. Alltså, jag måste klara termin 2 för att gå vidare på termin 4. och den omtalade vård1 var i termin 2. Vet inte om det är andra program som har såhär också?? Nåja, det här löser sej och om inte, så äre Zandra som kommer bli på krigsstigen!!
 
Uppdate: När jag skulle hämta ut tentan (dagen efter resultatet publicerades) så hade sekreteraren skickat den till övik, så jag hade ingen möjlighet att ens få se den innan den försvann.

Puss på er!

Kommentera

Publiceras ej