Slalom baby

0kommentarer

Igår hämtade Rickard mej och vi styrde kosan mot Vännäs för att ansluta oss till Daniel och Jenni. Dagens plan var Slalom/snowboard. Vädret var fint när vi lämnade Vännäs, men när vi anlände till Agnäs var det lite blåsigt och kallt. Men vad gjorde väl det, vi var klädda för kyla!

Jag lånade skidor där (för jag äger inga egna). Sen åkte vi. Jag var ringrostig den första timmen ungefär, sen började jag våga lite mer, men känner att jag är FEG, nästan så att det är pinsamt. Med åldern så blir man så medveten om vad som kan hända om man ramlar, ngt som man aldrig tänker på när man är liten och störtloppar ner för backarna och inte tänker på ngn annan än sej själv. Jag jobbar på att bli mer våghalsig, men jag tror mycket att det sitter i vanan och styrkan i benen.
Tog mej i alla fall två svängar i skogen där det var helt opistat och orörd snö.

Idag är det en strålande dag. Solen skiner och snön gnistrar. Vädret bjuder ut oss till en till dag i backen, meeen, det är lite för kallt ännu. 15 minus i Vännäs, så vi ska se om det blir mildare framemot dagen.

Kommentera

Publiceras ej