Ledig dag

0kommentarer

Ni vet att jag älskar, älskar, älskar mitt jobb. Men något som jag har upptäckt som inte är så underbart är arbetstiderna. Förra veckan jobbade jag tis, ons, tors, var ledig fre och jobbade lör och sön. Idag är jag ledig och sen jobbar jag tis, ons, tors, fre, lör. Nog för att det är en fem-dagars arbetsvecka, så får jag liksom inte två sammanhängande lediga dagar, utan det är en ledig dag hit och en ledig dag dit. Jag hinner ju liksom inte hitta på något, eller fara någonstans för jag ska alltid jobba dagen efter. Men det är väl bara att vänja sig, så kommer resten av mitt liv se ut. Jag biter ihop och gör det jag älskar!

Men som sagt; ledig idag och dagen till ära är jag sjuk, JIPPI. Snörvel snörvel och ont i halsen, give me a break! Jag var ju för fan sjuk för mindre än en månad sen?! Väldigt tråkigt och onödigt. Så hur spenderar jag min lediga dag i sjukdomens tecken? Jo, jag ser på andra säsongen av Grey's Anatomy. (Jag älskar serier).

Sjuklingen i fotöljen, inlindad i morgonrock och filtar.

Puss på er!

Kommentera

Publiceras ej