Sleepless

0kommentarer

Jag går mot tredje kvällspasset i rad, vilket resulterar till alldeles för sena kvällar och alldeles för långa sovmornar. Jag fångar inte dagen, jag fångar natten ;) Natten som var var dock ingen rolig natt; hade frossa och svettningar om vartannat. Jävla feber. Men jag lyckades nog sova bort den, för idag har jag mått bättre.

Dagen på jobbet har flutit på. Idag var jag inne på min 22:de förlossning. Ja, visst är det knäppt att jag håller räkningen? Men jag vill minnas, vill komma ihåg varje förlossning som en unik födsel och inte bara en i mängden. Jag inser att det kommer nog bli omöjligt att hålla räkningen när man är uppe i 100 förlossningar, eller kanske till och med 1000. Kan det bli så många tro?

Ja, drömmer lever vidare om att vidareutbilda mej till barnmorska, även om tidsplanen har ändrats något... Förut ville jag vidareutbilda mej så fort jag bara kunde, men nu har jag tänkt om: att vara barnmorska kräver att man ska kunna fatta egna beslut, göra egna bedömningar (som kan handla om liv och död) och kunna vara säker i sin roll. Innan jag kan leva upp till dessa kriterium så vill jag ha lite mer erfarenhet, lite mer kött på benen, så därför har jag nog bestämt att jag jobbar som syrra några år innan jag hoppar på "vuben". Sen är det väldigt högt söktryck på barnmorska (alla vill bli det!), så jag lär ju ändå få söka ett x antal år innan jag tar mej in, samma visa som när jag sökte till ssk.

Nämen nu har jag filosoferat färdig i juli-natten. Dags å få sej lite sömn. Och imorgon är det löning, lovely!

Puss på er!

Kommentera

Publiceras ej